تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

باطری ماشین شارژی


باطری ماشین شارژی، یکی از اصلی ترین بخش های ماشین می باشد. در واقع باطری ماشین شارژی قلب دستگاه می باشد. شارژی باطری نیز اغلب از مواردی است که خراب شده و نیاز است که بعد از مدتی تعویض شود. مجموعه گارانتی با داشتن واحد بزرگ فروش باطری ماشین شارژی انواع و اقسام باطری ماشین شارژی را تامین و بفروش می رساند. شما می توانید برای خرید باطری با شماره ذیل تماس بگیرید.

 

تلفن 24 ساعته جهت خرید باطری ماشین و شارژر باطری  : 02172036

برای خرید باطری اینجا کلیک کنید

ثبت در خواست باطری

قیمت باطری ماشین شارژی

قیمت باطری ماشین شارژی به نوع آن خیلی بستگی دارد. قیمت باطری به تولید ایران بودن یا وارداتی بودن آن همچنین به ولتاژ و آمپراژ آن خیلی بستگی دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید قیمت باطری ماشین شارژی را داشته باشید بایستی ابتدا باطری آنرا از زیر صندلی ماشینتان بیرون بیاورید. سپس با خواندن اطلاعات روی آن مشخصات مربوط به آن را متوجه بشوید. برای اینکه متوجه بشوید باطری ماشین شارژی شما کجا قرار گرفته است مقاله ای با عنوان نکات تعمیر ماشین شارژی برایتان تهیه کرده ایم تا با خواندن آن بتوانید نکات اولیه مربوط به ماشین شارژی را متوجه بشود.

 

نکات خرید باطری ماشین شارژی

باطری ماشین شارژی، دارای تنوع مختلفی می باشد. اما نکته ای که هنگام خرید باطری ماشین شارژی رعایت کنید این است که ابتدا باید بدانید ماشین شارژی شما دو موتوره است یا خیر. در صورتیکه ماشین شارژی شما دو موتوره باشد در بسیار از موارد شما نیاز به دو باطری 6 ولت دارید که در مجموع بشود 12 ولت. یا اینکه یک باطری 12 ولت بخرید.

ماشین های شارژی ای که تک موتوره هستند اغلب دارای یک باطری هستند و آن باطری 6 ولت.

نکته مهم دیگری که در خرید باطری ماشین شارژی بایستی رعایت کرد میزان آمپراژ باطری است. هرچه آمپر باطری بیشتر باشد مدت زمانی که ماشین می توانید فعالیت کند نیز بیشتر است. برای مثال برای هنگامیکه باطری 12 ولت 10 آمپر خریداری و نصب می شود در مقابل وقتی که باطری 12 ولت 20 آمپر روی ماشین نصب می شود، در حالت دوم تقریبا دو برای حالت اول مدت زمان خواهید داشت.

از دیگر نکاتی که هنگام خرید باطری ماشین شارژی مد نظر داشت، ابعاد و اندازه های باطری است. علت این موضوع این است که محل قرارگیری باطری ممکن است محل مورد نیاز برای باطری را تامین نکند. و باطری ای که خریدید را نتوانید داخل آن نصب بکنید.

 

 

 

خصوصیات باطری ماشین شارژی

از انواع باطری هایی که در بازار وجود دارد باطری های خشک بهترین گزینه برای استفاده در ماشین شارژی می باشد. باطری خشک(لیتیومی) باطری هایی هستند که دارای طول عمر بالاتری هستند و نسبت به دیگر انواع باطری ها مانند باطری های اسیدی، باطری های باریومی بسیار بهتر هستند. همچنین این باطری ها تقریبا در همه موارد قابلیت شارژ شدن هستند.

برای اینکه نسبت به صحت عملکرد باطری ماشین شارژی خودتا مطمئن بشوید، لازم است که موارد ذیل را انجام دهید:

  • باطری را از ماشین شارژی جدا کنید و دوسر مثبت و منفی را به مولتی متر یا ولت متر بزنید. اگر در این حالت ولتاژی روی مولتی متر نشان داده شد، این به معنی است که باطری شما درست است و شارژ ندارد. در غیر اینصورت باطری شما خراب است.
  • در صورتیکه ولتاژ نشان داد و مطئمن بودید که باطری را زیر شارژ گذاشتید حال باید آمپراژ را چک کنید. برای تست سریع می توانید یک تار سیم را به دو سر باطری وصل کنید. اگر سیم خیلی سریع داغ و سرخ شد در این حالت مشخص است که باطری سالم است و مشکلی ندارد.

 

نکات خرید شارژر باطری ماشین شارژی

شارژر باطری شارژی در بسیار از موارد بعد از مدتی از کار کردن خراب می شود. شما برای اینکه بتوانید بعد از اتمام باطری ماشین کودکتان مجددا از آن استفاده نمایید نیاز دارید تا باطری های ماشین را شارژ کنید. برای این کار نیاز به شارژر دارید. گارانتی با تامین انواع و اقسام شارژر های باطری ماشین شارژی این نیاز را برای شما عزیزان رفع کرده است.

 

 

خرید و فروش باطری ماشین شارژی : 02172036

 

تست باطری ماشین شارژی

یک از سوالاتی متداولی که شما کاربران عزیز در خصوص نحوه تست ماشین شارژی می پرسید مربوط به نحوه تست باطری ماشین شارژی می باشد. در پاسخ به این سوال بایستی گفت برای اینکه بتوانید نسبت به این موضوع اطلاعات کسب کنید نیاز است تا با انواع باطری ماشین شارژی آشنا بشود.

بسیاری از ماشین های شارژی دارای یک یا دو موتور هستند و بطور کلی باطری های ماشین شارژی تک موتوره 6 ولت و باطری ماشین شارژی های دو موتوره 12 ولت می باشند. در مرحله بعد بایستی نسبت به این نکته توجه داشت که ظرفیت باطری های 6 ولت و 12 ولت دارای تنوع مختلفی است. منظور از تنوع ظرفیت باطری میزان شارژی می باشد که باطری می تواند در خود ذخیره کند. برای مثال باطری 6 ولت 4 آمپر، 4.5 آمپر، 5 آمپر، 6 آمپر، 9 آمپر، 10 آمپر دارد که همگی 6 ولت هستند ولی میزان ذخیره کرد آنها متفاوت است. و هرچه آمپر بیشتری ذخیره کنند میزان بیشتری میتوان باطری را مصرف کرد.

برای اینکه بتوان باطری ماشین شارژی را تست کرد لازم است که مراحل ذیل را انجام دهید:

  1. سال ساخت. مهمترین موضوع هنگام تست باطری ماشین شارژی، سال ساخت باطری هست. در صورتیکه سال ساخت باطری بیشتر از 2 سال باشد احتمال اینکه باطری دارای مشکل باشد و شارژ نگیرد بسیار بالا است. پس اولین مرحله از تست باطری ماشین شارژی بررسی سال ساخت باطری ماشین شارژی می باشد.
  2. تست باطری بعد از شارژ کردن بعد از 10 ساعت. در صورتیکه از صحت عملکر شارژی باطری خود مطمئن هستید، 10 ساعت باطری را به آن متصل کنید تا شارژ بشود. در صورتیکه بعد از 10 ساعت شارژی به خود نگرفت عملا باطری شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

تست سریع باطری بعد از شارژ 1 ساعته. در این حالت بعد از 1 ساعت شارژ سیم نازکی را به قطب مثبت و منفی وصل کنید. در حد یک تماس بسیار کوتاه، در صورتیکه سیم جرقه نزد، این یعنی اینکه باطری ماشین شارژی شما مشکل دارد و لازم است آن را تعویض کنید.

 

 

 

آیا بصورت آنلاین می توانم باطری بخرم؟

بله! برای خرید آنلاین باطری ماشین شارژی و دیدن قیمتهای آنها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و لیست قیمتها را بررسی کنید.

باطری ماشین شارژی

تست باطری ماشین شارژی چگونه است

یکی از سوالات متداول شما عزیزان این است که نحوه تست باطری ماشین شارژی چگونه است، لازم به ذکر است قبل از اینکه نحوه تست باطری ماشین شارژی خدمتتان توضیح داده شود می بایستی موارد ذیل را در مورد باطری ماشین خود بدانید:

  • اول اینکه باید بدانید باطری ماشین شارژی شما چند آمپر است
  • دوم اینکه باطری ماشین شما چند ولت است
  • سوم اینکه سال ساخت آن چیست

در صورتیکه جواب سوالهای بالا را نمیدانید می توانید به نوشته های روی باطری خود مراجعه کنید. اگر از سال ساخت آن بیش از 2 سال گذشته است و در طی این دو سال باطری شارژ و دشارژ نشده است پس حتما بدانید باطری شما خراب است و بایستی یک باطری دیگر تهیه کنید. این یک قانون کلی است و در 98 درصد مواقع درست است.

اگر از سال ساخت باطری خود مطمئن هستید که بیش از دوسال از آن نگذشته است، برای تست آن باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برای مدت 2 ساعت آن را به شارژر باطری ماشین خود متصل کنید.
  • بعد از گذشت مدت 2 ساعت از شارژی آنرا از جای خود خارج کنید و روی یک میز چوبی بگذارید
  • یک سیم بسیار نازک که یکسر آن با قطب منفی متصل است وصل کنید
  • سر سیم دیگر را بصورت آنی به قطب مثبت باطری بزنید.
  • اگر سر سیمی که به قطب مثبت میزنید جرقه زد آنگاه باطری شما هم شارژ نگه می دارد هم آمپراژ گرفته است.
  • در غیر اینصورت باطری شما خراب بوده و نیاز به جایگزین دارید.

تعمیر باطری ماشین شارژی

بطور کلی بایستی گفت در صورتیکه باطری ماشین شارژی شما از نوع سیلد اسید می باشد یا از نوع لیتیومی، عملا غیر قابل تعمیر بوده و بایستی یک باطری جدید خریداری کنید.

نحوه شارژ باطری ماشین شارژی

باطری ماشین شارژی اکثرا از نوع سیلد اسید یا از نوع لیتیوم یون می باشد. البته لازم به ذکر است که باطریهایی که برای ماشین های شارژی مورد استفاده قرار می گیرند اکثرا 6 ولت یا 12 ولت هستند که بطور کلی بایستی توسط شارژر اتوماتیک شارژ کرد.

به این صورت که در صورتیکه شارژر دارای سوکتهای سوسماری باشد می بایست قطب مثبت را به رنگ قرمز شارژر و قطب منفی باطری را به سیم مشکی شارژر متصل کنیم تا اینکه عمل شارژ شروع بشود.

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1399/4/16

آخرین تغییرات :1400/2/11


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   40   پایین ترین امتیاز   0.00   امتیاز متوسط   3.7   بالاترین امتیاز   5.00