تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیر دستگاه پول شمار


تعمیر دستگاه پول شمار (اسکناس شمار) در شرکت گارانتی با استفاده از بروزترین دستگاه ها و تجهیزات تعمیرات دستگاه پول شمار صورت می گیرد. تعمیر پول شمار در دو مدل پولشمار ایستاده و پولشمار رومیزی در مجموعه گارانتی به صورت تخصصی توسط مهندسین مجرب عیب یابی و رفع مشکل می شوند. لازم به ذکر است که در وبسایت مجموعه گارانتی قطعات دستگاه پول شمار با کیفیت بالا و زیر قیمت بازار عرضه می گردد در صورتی که به قطعات دستگاه پول شمار نیاز دارید می توانید به صورت غیر حضوری خرید خود را انجام دهید. اگر قصد تعمیر دستگاه پول شمار را دارید می توانید با مجموعه گارانتی با شماره تلفن درج شده در وبسایت تماس گرفته تا مشاورین شما را در انجام این امر یاری نمایند. همچنین با توجه به این که این مجموعه تعمیرات دستگاه های اداری را انجام می دهد علاوه بر تعمیر پول شمار ، تعمیر فیش پرینتر ، تعمیر ریسوگراف ، تعمیر کاغذ خرد کن و ... را نیز انجام می دهد.

 

 

 فهرست

  1. نمایندگی تعمیر دستگاه پول شمار
  2. خدمات تعمیر دستگاه پول شمار
  3. تعمیر انواع برند های پول شمار
  4. خطاهای رایج در پول شمار
  5. علت صدای دستگاه پول شمار

 

عیب یابی دستگاه پول شمار

عیب یابی دستگاه پول شمار، نیاز به تجربه و مهارت خاص دارد. البته بصورت کلی در محل می توان عیب یابی های لازم را انجام داد. البته همین موضوع نیز نیاز به داشتن اطلاعات کلی در مورد دستگاه پول شمار دارد که با استفاده از دستورالعمل دستگاه شما عزیزان می توانید تا حدودی کار عیب یابی دستگاه را انجام بدهید. برای این موضوع نیاز است که هنگام خریددستگاه از فروشنده تقاضای دریافت دفترچه راهنمای دستگاه را داشته باشید.

عیب های متداولی که می توانید خودتان رفع کنید به شرح ذیل خواهند بود:

 
دستگاه پول شمار پول را به بیرون پرت می کند

در این حالت دستگاه نیاز به تنظیم دور سرعت موتور دارد و لازم است با توجه به کلید های تعبیه شده روی دستگاه، دور سرعت موتور کم یا زیاد بشود. البته بعضی اوقات دستگاه پول شمار نیاز به سرویس نیز خواهد داشت.

دستگاه پول شمار پول را داخل نمی کشد

در این حالت دستگاه نیاز به سرویس لاستیک های کشنده پول به داخل دارند و با سرویس این لاسیتک ها مشکل مرتفع می شوند.

دستگاه پول شمار اشتباه می شمارد.

در این حالت نیاز است که دستگاه پول شمار سرویس کامل بشود. و یا برد آن تعویض گردد. این ایراد در محل انجام نمی شود و لازم است دستگاه به شرکت ارسال گردد.

دستگاه پول شمار پول را مچاله می کند

در این حالت بخاطر اینکه تسمه های داخلی ایراد دارد، پول مچاله می شود. و این ایراد باید توسط متخصص تعمیر رفع گردد.

دستگاه پول شمار روشن نمی شود

روشن نشدن دستگاه پول شمار، بیشتر به برد دستگاه بر می گردد. در این حالت باید دستگاه حتما به تعمیر گاه مجاز منتقل شده و عیب یابی گردد.

دستگاه پول شمار صدا می دهد

در بسیاری از مواقع پیش آمده است که دستگاه پول شمار صدا می دهد. علت ایجاد این صدا اغلب سرویس نشدن به موقع پول شمار است و در بعضی اوقات نیز، خرابی یا شکستگی چرخ دنده ها باعث ایجاد سروصدای زیادی می گردد.

جدول شماره 1 - خرابی های متداول دستگاه پول شمار

نمایندگی تعمیر دستگاه پول شمار 

شرکت گارانتی دارای نمایندگی تعمیرات پول شمار در تهران و شرق تهران می باشد که مشتریان گرامی می توانند با خیالی آسوده دستگاه پول شماره خود را برای تعمیر به این مجموعه بیاورند. تعمیر پول شمار نیازمند دانش و اطلاعات کافی می باشد که تمامی کارشناسان این مجموعه دارای اطلاعات فنی بالایی می باشند و می توانند بهترین خدمات را ارائه کنند. پول شمار از دستگاه های حساس اداری می باشد که در صورت آسیب دیدگی حتما باید به دست یک متخصص تعمیر و سرویس شود. نمایندگی تعمیر پول شمار از قطعات مرغوب و با کیفیت برای جایگزین کردن قطعات معیوب استفاده می کند تا عملکرد دستگاه همانند روز اول شود. مشتریان گرامی می توانند برای تعمیر دستگاه اسکناس شمار از طریق یکی از راه های ارتباطی درج شده در وبسایت اقدام فرمایند. کارشناسان مجموعه گارانتی از شنبه تا پنجشنبه به غیر از جمعه ها و تعطیلات از ساعت 9 الی 18 آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند.

تعمیر دستگاه پول شمار

دستگاه پولشمار یا اسکناس شمار چیست؟

شمارش اسکناس ها به نظر کار بسیار ساده ای به نظر می رسد اما اگر کار شما همواره در ارتباط با اسکناس باشد کار بسیار دشوار و خسته کننده ای است. زیرا به سرعت بالایی نیاز دارید که ممکن است هنگام شمارش با خطا مواجه شوید. در 99 درصد مواقع چشم انسان قابلیت تشخیص اسکناس تقلبی را ندارد و برای تشخیص آن نیاز به وسیله یا دستگاه مخصوص است که پول شمار این کار را انجام می دهد.

دستگاه اسکناس شمار یکی از  ماشین های اداری است که در موسسات مالی ، بانک ها ، صرافی ها ، مراکز خرید و ... نقش مهمی را ایفا می کنند.

دستگاه های پول شمار توانایی شمارش دقیق و تشخیص پول هایی که به هر دلیلی دچار پارگی و یا خرابی شده اند را دارد. در برخی از مدل های پیشرفته تر اسکناس شمارها ، قابلیت تشخیص تفاوت اسکناس اصلی با جعلی را دارد که از این نظر می تواند بسیار با اهمیت و ضروری باشد.

مدل دیگری از دستگاه پول شمار به نام پولشمار وکیوم وجود دارد که نام دیگر آن پولشمار ایستاده است که تفاوت اصلی این نوع اسکناس شمارها با اسکناس شمارهای رومیزی در بزرگی سایز و وزن زیاد آن است. کاربرد این دستگاه های پولشمار بیشتر در مراکز مالی و ادارات شلوغ است.

برای جلوگیری از معیوب شدن دستگاه های پول شمار با توجه به حساسیت و دقت بالای این دستگاه باید به درستی از آن مراقبت شود ولی در بهترین حالت نگهداری ، دستگاه های اداری نیاز به سرویس های دوره ای دارند که اگر انجام نشود می تواند باعث آسیب رسیدن به دستگاه شود و به شما خسارت مالی وارد کند.

 

خدمات تعمیر دستگاه پول شمار

خدمات تعمیر دستگاه پول شمار در مجموعه گارانتی به میزان خرابی دستگاه بستگی دارد و می تواند از تعمیر پول شمار تا تعویض قطعات ارائه شود. با توجه به قیمت بالای اجناس اداری و همچنین پولشمارها ، درصورت خرابی ، خرید دوباره این کالاها اصلا مقرون به صرفه نیست و به نظر کار درستی نمی آید. شرکت گارانتی با متخصصین و مهندسین خود در حوزه تعمیرات پولشمار می تواند با ارائه خدمات تعمیر و سرویس های دوره ای ، دستگاه اسکناس شمار شما را تعمیر کرده و همانند روز اول به شما تحویل دهد.

* تعمیر و تعویض برد و قطعات آسیب دیده آن که ممکن است در طولانی مدت دچار خرابی شده باشند

* تعمیر کاغذ کش تمامی دستگاه های اسکناس شمار

* تعمیر منبع تغذیه دستگاه پول شمار

* تعمیر انواع ال سی دی های دستگاه پول شمار

* سرویس فن هایی که وظیفه جلوگیری از گرد و خاک را دارند

* تعمیر صفحه کیبورد دستگاه پول شمار

* تعمیر و یا تعویض سنسور های دستگاه اسکناس شمار

* تعمیر و تعویض پمپ تمامی پول شمارها

* تعویض و سرویس فیلتر

* تعمیر و تعویض موتور دستگاه اسکناس شمار

*سرویس و تعمیر چرخ دنده

* رفع مشکل تمامی خطاهای نرم افزاری

مجموعه گارانتی با توجه به انواع مدل های دستگاه پول شمار ( ایستاده ، رومیزی ) و میزان حساسیت آن ها ، تکنسین مخصوص تمامی تعمیرات آن را انجام می دهد.

 

 

برخی از قابلیت های دستگاه پول شمار

اسکناس شمارهای بسیاری در ایران وجود دارند و هر کدام دارای قابلیت های خاص و منحصر به فردی هستند که شما با مراجعه به بازار نسبت به نیاز های کار خود و البته برند مد نظر اقدام به خرید کنید و نکته مهم در خرید ماشین های اداری در داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. در اینجا نمونه ای از قابلیت های پول شمار ها را برای شما بیان می شود تا در خرید خود به این موارد دقت فرمایید.

* تشخیص اسکناس جعلی از اصلی

* شمارش دلخواه از 1 تا 999

* ال سی دی مجزا برای مشتری

* دارا بودن میکروکنترلر در اسکناس شمار

* مجهز به دو حالت اتوماتیک و غیر اتوماتیک

* مجهز به سیستم خودکار تست سنسور و موتور

* تشخیص اسکناس های تاخورده ، پاره شده و بهم چسبیده

* مجهز به سه سرعت 1800-2400 -3200 برگ در دقیقه

* مجهز به سیستم هشدار مشکل

* توانایی شمارش انواع اسکناس

* توانایی شمارش خراب ترین و بدترین اسکناس های داخلی

* عملکرد دو سنسور برای شمارش اسکناس

* در بعضی از دستگاه ها قابلیت تمیز و ضد عفونی کردن وجود دارد که اسکناس ها را از تمام کثیفی ها پاک می کند.

* یکی از امکانات جالبی که در برخی دستگاه های پول شمار وجود دارد دسته بندی اسکناس ها است. با این قابلیت می توانید دسته های مد نظر خود را انتخاب کنید تا اسکناس ها به صورت دسته شده تحویل شما دهد.

 

نکته : ممکن است همه ی قابلیت های گفته شده در همه ی دستگاه های اسکناس شمار وجود نداشته باشد 

 

تعمیر انواع برند های دستگاه پول شمار

مجموعه تعمیرات هوشمند گارانتی قادر است تمامی برند های دستگاه پول شمار را در واحد های جداگانه تعمیر و سرویس نماید. 

* تعمیر پول شمار مگنر (MAGNER)

* تعمیر پول شمار نیکیتا (NIKITA) 

* تعمیر پول شمار اسمارت (SMART)

* تعمیر پول شمار پارا (PARA)

* تعمیر پول شمار فست (FAST)

* تعمیر پول شمار ایکس 22 (X22)

* تعمیر پول شمار کانترا (COUNTERA)  

* تعمیر پول شمار گلوریا (GLORIA)

* تعمیر پول شمار میونگ سانگ (MYOUNG SUNG)

* تعمیر پول شمار ترو تراست (TRUE TRUST) 

* تعمیر پول شمار سیتک (SITEC) 

* تعمیر پول شمار اکس (AX)

* تعمیر پول شمار سایان (SAYAN)

* تعمیر پول شمار مگا سه (MEGA 3)

* تعمیر پول شمار سهند (SAHAND)

* تعمیر پولشمار پروتک (PROTECH)

* تعمیر پول شمار بنکینگ (e – Banking)

* تعمیر پول شمار رمو (Remo) 

* تعمیر پول شمار ای دی (AD)

* تعمیر پول شمار کاتیگا (CATIGA)

* تعمیر پول شمار بی ام دی سی (BMDC)

* تعمیر پول شمار مستر ورک (MASTER WORK)

* تعمیر پول شمار چانگ هان

* تعمیر پول شمارهای متفرقه و .....

 

 نحوه نگهداری و نظافت دستگاه های اسکناس شمار

* دستگاه را حتما روی سطح صاف و محکم قرار دهید و مطمئن شوید که تکان نمی خورد.

* دستگاه را دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید و تا جایی که ممکن است با دستگاه در دمای بسیار بالا و دمای بسیار پایین کار نکنید.

* زمانی که دستگاه به برق متصل است به هیچ عنوان به داخل آن دست نزنید.

* با توجه به ضخامت تعیین شده توسط دستگاه اوراق را داخل آن بگذارید.

* در صورت به وجود آمدن هر مشکلی از دست کاری دستگاه خودداری فرمایید و با تعمیر کار پول شمار تماس بگیرید.

توجه نمایید که اگر به درستی از دستگاه پول شمار خود مراقبت نکنید پس از مدتی دستگاه شما به تعمیر و سرویس نیاز پیدا خواهد کرد.

 

آموزش تمیز کردن پول شمار

در تمیز کردن پول شمار باید بسیار دقت کنید وگرنه ممکن است به دستگاه آسیب بزنید. کارشناسان شرکت گارانتی به شما توصیه می کنند که خودتان دستگاه را تمیز نکنید و تا جایی که ممکن است به دست تعمیر کار پول شمار مجرب بسپرید ولی در مواقع ضروری می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و مطمئن شوید که دستگاه خاموش شده است.
  2. در مرحله دوم محفظه گرد و غبار گیر دستگاه را جدا کنید و آن را از گرد و غبار تمیز کنید.
  3. به وسیله یک فرچه کوچک و نازک فن ها و پره های پول شمار را تمیز کنید.
  4. مرحله چهارم و آخر محفظه را سرجای خود بسته و مطمئن شوید که کامل در سر جای خود محکم شده است سپس کابل برق را بزنید و دستگاه را روشن کنید.

علت صدای دستگاه پول شمار

دستگاه های پول شمار بعد از مدتی، به مرور به صدا می افتند، که همین موضوع باعث ایجاد ناراحتی حین کارکرد دستگاه می گردد. علت صدای دستگاه پول شمار اغلب به دلیل خشک بودن چرخ دنده های پول شمار می باشد که با سرویس دستگاه این موضوع رفع می گردد. در صورتیکه صدای ناهنجار با سرویس دستگاه مرتفع نگردید، احتمال شکستگی چرخ دنده های پول شمار نیز وجود دارد که بایستی توسط کارشناس تعمیرات این موضوع بررسی بشود.

 

برطرف کردن برخی مشکلات پولشمار

* ممکن است دستگاه کار نکند و روشن نشود : در این مواقع باید کابل برق را چک کنید اگه مشکلی نداشت ممکن است کابل دچار قطعی باشد. اما اگر این دو مورد نبود کلید پاور در پشت دستگاه را چک کنید که روشن باشد.

* ممکن است دستگاه روشن باشد و کار نکند (PRESET) : برای حل این مشکل احتمالا چراغ روشن است و تعداد مشخص شده صفر است در ابتدا همان کلید را فشار دهید و تعداد مورد نیاز را   PRESET/BATCH مشخص کنید ، اسکناس ها را بردارید و بعد ، یکی از چراغ های چشمک زن را فشار دهید در این مرحله با خطا مواجه می شوید که با توجه به صفحه ال سی دی پول شمار فشار دهید اگر همچنان دچار مشکل بود دستگاه را حتما باید RESET / CLEAR کرده و به یک متخصص نشان دهید تا آن را تعمیر و سرویس کند.

در صورتی که به تعمیرات پول شمار نیاز پیدا کردید با مجموعه گارانتی تماس گرفته تا تعمیر کار دستگاه پول شمار مشکلات احتمالی را برطرف نماید.

 

خطاهای رایج در پول شمار

HALF : زمانی که اسکناس نصفه باشد و از دستگاه عبور کند این خطا ظاهر می شود.

SHRT : زمانی که اسکناس با عرض کم از دستگاه عبور کند این خطا ظاهر می شود.

LONG : زمانی که اسکناس با طول بیشتر از  دستگاه عبور کند و یا دو اسکناس به یکدیگر چسبیده باشند این خطا ظاهر می شود.

DOBl : زمانی که دو اسکناس به یکدیگر چسبیده و یا اسکناس تا خورده باشد این پیغام نشان داده می شود.

FULL : اسکناس ها پشت سر هم شمرده شده اند که باید آنها را از محفظ خارج کنید.

L15 : اسکناس داخل دستگاه گیر کرده است برای خروج  اسکناس از دستگاه ، زمانی که دستگاه را روشن می کنید در محفظه اسکناس وجود دارد که باید آن ها را بردارید و دکمه CLEAR را فشار دهید.

SHCN : اسکناس شمرده شده از مقدار تعیین شده کمتر است که باید مقدار کمبود اسکناس را  داخل محفظه قرار دهید .

L9CH : اسکناس شمرده شده از مقدار تعیین شده بیشتر است .

HAng : اگر اسکناس در آن گیر کرده است موتور دستگاه شروع به کار  نمی کند که باید قسمت بالایی پولشمار را به عقب بکشید و اسکناس را بردارید.   

HPJA : اسکناس قادر به خارج شدن نمی باشد.

UV : با روشن بودن این کلید در هنگام شمارش اصل نبودن اسکناس این اخطار نشان داده می شود.

TURN ON :  این پیغام فقط در زمان استارت دستگاه آن هم برای چند ثانیه ظاهر می شود.

 

با توجه به این که مجموعه گارانتی تعمیرگاه مجاز ماشین های اداری می باشد شما می توانید برای تعمیر دستگاه فکس اینجا کلیک کنید

 

تعمیرات دستگاه پول شمار

تعمیرات پول شمار در شرکت گارانتی که یکی از نمایندگی تعمیرات دستگاه پول شمار و دستگاه های اداری می باشد ، به دست کارشناسان زبده و حرفه ای صورت می گیرد. عیب یابی دستگاه پول شمار در مجموعه گارانتی با استفاده تجهیزات به روز دنیا انجام می شود تا تعمیرات تمامی مشکلات دستگاه انجام شود. شرکت گارانتی دارای سرویس های دوره ای می باشد که می توانید برای جلوگیری از خرابی ناگهانی و جبران ناپذیر دستگاه پول شمار اقدام به سرویس های دوره ای نمایید. لازم به ذکر است که در این نمایندگی علاوه بر تعمیر دستگاه پول شمار ، تعمیر ریسوگراف ، تعمیر کاغذ خردکن ، تعمیر فیش پرینتر و ... در واحد های مجزا به صورت کاملا تخصصی انجام می شود. همکاران گرامی که به قطعات دستگاه پول شمار نیزا دارند می توانند با مراجعه به وبسایت مجموعه گارانتی قطعات دستگاه پول شمار را با قیمت منصفانه خریداری نمایند.

مشتریان گرامی که قصد تعمیر پول شمار یا اسکناس شمار را دارند می توانند با شماره تلفن 02172036 تماس بگیرند تا مشاورین و کارشناسان مجموعه گارانتی شما را در زمینه تعمیرات پول شمار راهنمایی نمایند. شرکت گارانتی همه ی روزهای هفته از ساعت 9 الی 18 به غیر از جمعه ها و ایام تعطیل آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز می باشد.

 

نحوه نگهداری و نظافت دستگاه های اسکناس شمار چگونه است؟

دستگاه را در یک مکان صاف قرار دهید تا تکان نخورد.

*پول شمار را دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید.

* زمانیکه دستگاه به برق متصل است  به هیچ عنوان به داخل آن دست نزنید.

* با توجه به ضخامت تعین شده توسط دستگاه اوراق را داخل آن بگذارید .

 

علت صدای زیاد دستگاه پول شمار چیست؟

در بعضی از شرایط ممکن است دستگاه پول شمار به صورت کامل روی سطح صاف قرار نگرفته باشد و در زمان انجام شمارش اسکناس تکان بخورد و باعث ایجاد صدا شود. 

در بعضی مواقع نیز ممکن است چرخ دنده های پول شمار دچار آسیب دیدگی شده باشند و در زمان شمارش ایجاد صدا کنند.

برای تماس با نمایندگی تعمیرات پول شمار چه شماره ایی بگیریم؟

شرکت گارانتی دارای نمایندگی تعمیرات انواع پول شمار می باشد که در تهران و شهرستان خدمات خود را ارائه می کند. برای تماس با این نمایندگی می توانید باشماره 021722036 تماس حاصل فرمایید.

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1399/5/19

آخرین تغییرات :1401/9/20


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   6   پایین ترین امتیاز   0.00   امتیاز متوسط   3.2   بالاترین امتیاز   5.00