تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیر گیرنده دیجیتال


تعمیرات گیرنده دیجیتال در واحد تعمیر گیرنده دیجیتال گارانتی بصورت کاملا تخصصی صورت می گیرد. گارانتی با دارا بودن متخصصین و مجرب ترین تعمیر کاران گیرنده دیجیتال توانسته رضایتمندی بالایی در خصوص تعمیر گیرنده دیجیتال را کسب نماید. در صورتیکه نیازی به تعمیر گیرنده دیجیتال خود دارید می توانید با واحد تعمیرات گیرنده دیجیتال وب سایت گارانتی با شماره ذیل تماس بگیرید. البته برای شما کاربران عزیز که کمی تخصص در این زمینه دارید نیز موارد شایع و متداولی که در زمینه تعمیر مطرح است را نیز بیان کرده ایم که با استفاده از آنها قادر خواهید بود بعضی از تعمیرات را بصورت خانگی انجام بدهید!

شماره تماس با واحد تعمیرات گیرنده دیجیتال : 02172036

ثبت درخواست تعمیر

تعمیر گیرنده دیجیتال

 

گیرنده دیجیتال چیست؟

گیرنده دیجیتال( رسیور یا ستاپ باکس) دستگاهی است که سیگنال های دیجتال تلوزیونی را دریافت کرده و آن را به صدا و تصویر تبدیل می کند. در سالهای اخیر با ایجاد زیر ساختهای ارسال سیگنال دیجیتال توسط سازمان صدا و سیمای ایران، تقاضا برای خرید گیرنده دیجیتال نیز افزایش یافته است. متعاقبا میزان تقاضا برای تعمیر این دستگاه های نیز افزایش یافته است. دستگاههاه های گیرنده دیجیتال امروزه در بسیار از خانه ها و ادارات یافت می شوند.

تعمیر گیرنده دیجیتال

تعمیر گیرنده دیجیتال نیاز به تخصص بالایی در زمینه مدارات الکترونیکی دارد و تعمیر کار گیرنده دیجیتال بایستی به مباحث مختلف در این زمینه آگاه باشید. گیرنده دیجیتال دارای بخش های مختلفی می باشد که برای تعمیر آن بایستی نسبت به آن اطلاعات کافی داشت.

  1. بخش تغذیه گیرنده دیجیتال
  2. بخشی مین برد و آی سی گیرنده دیجیتال
  3. بخش خروجی صدا و تصویر گینده دیجیتال

تعمیر تغذیه گیرنده دیجیتال

بخش تغذیه دستگاه، وظیفه تبدیل برق 220 ولت AC به 12 ولت DC را دارد. در بیشتر مواقع به نوسان برق بخش تغذیه گیرنده های دیجیتال به مشکل بر خواهند خورد. لذا تعمیر کار گیرنده دیجیتال برای اولین مورد بازرسی جهت تعمیر بایستی بخش تغذیه گیرنده را مورد بازرسی قرار بدهند. بیشترین اتفاقاتی که در بخش های مدار رخ می دهد سوختن قطعات یکسو کننده مانند دیود بخش تغذیه گیرنده و یا خازنهای فیلتر دستگاه است.

 

تعمیر کنترل گیرنده دیجیتال

به علت استفاده مداوم از کنترل گیرنده دیجیتال، کنترل این دستگاه دچار استهلاک می شوند. هر چندوقت یکبار نیاز است که یکبار سرویس و نگهداری بشود. بنابراین در صورتیکه نیاز به تعمیر کنترل گیرنده دیجیتال خود دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

تعمیر مین برد و آی سی گیرنده دیجیتال

تعمیر مین برد و آی سی گیرنده دیجیتال، در واقع سخت ترین بخش مربوط به تعمیر گیرنده دیجیتال می باشد. چرا که تشخیص خرابی اینکه کدام آی سی دچار مشکل شده است بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. تعمیرکار گیرنده دیجیتال برای اینکه بفهمد کدام آی سی مشکل دارد در ابتدا بایستی نقشه آی سی را در اخیتار داشته باشد تا بتوانید متوجه شود که هر یک از پایه های آی سی به کجا ارتباط دارد. در این خصوص بایستی تک تک پایه های را از لحاظ ارتباط بررسی کرده تا نسبت به صحبت عملکر و محل اتصال آن با محل مربوطه اطمینان حاصل کند. در صورت حصول از اطمینان از اینکه کدام آی سی مشکل دارد می تواند نسبت به تعویض آن آی سی اقدام لازم را انجام بدهد.

تعمیر خروجی صدا و تصویر گیرنده دیجیتال

تعمیر بخش صدا و تصویر گیرنده دیجیتال از قسمتهایی است که بایستی توسط تعمیرکار گیرنده دیجیتال مجرب انجام بشود.

تعمیر گیرنده دیجیتال

 

ایرادات متداول در گیرنده های دیجیتال

 

 

هنگامیکه گیرنده دیجیتال به برق وصل می شود چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند ولی روشن نمی شود؟


زمانیکه یک گیرنده دیجیتال به برق وصل می شود، چراغ پاورش روشن می شود که بیانگر اتصال دستگاه به برق دستگاه است. در صورتیکه هر مشکلی در مدار برق(تغذیه) دستگاه ایجاد شده باشد، آنگاه دستگاه اصطلاحا بالا نمی آید. قطعاتی که در این حالت دچار مشکل شده اند را بترتیب می توان به موارد ذیل اشاره کرد. دیودها، خازنها، سوییچ ها و آی سی رگولاتورها هستند. در این بین خازنها بیشتر قطعاتی هستند که نیاز به تعمیر دارند.

در اغلب موارد این قطعات تعویض بشوند مشکل پاور دستگاه حل شده و بالا می آید. برد تغذیه در خرابی دستگاه های الکترونیکی اولین محلی است که بایستی بازدید شده و حل شوند.

در بخش پاور گیرنده های دیجیتال، رگولاتورهایی وجود دارد که ولتاژهای خروجی 3.3/1.8/1.2 ولت تولید می کند. ولتاژ 3.3 ولت در تیونر و آی سی لفش مصرف می شود. ولتاژ 1.8 ولت در مدار رم جانبی و 1.2 ولت در آی سی میکرو استفاده می شود. در صورتیکه خروجی این رگولاتورها را دنبال کنید و متوجه بشود که این خروجی ها درست کار نمی کنند بایتسی نسبت به تعمیر این رگولاتورها اقدام بکنید.

 

گیرنده دیجیتال بعضی از شبکه ها را درست نمایش می دهد ولی بعضی دیگر از شبکه ها را درست نمایش نمی دهد!


وقتی گیرنده دیجیتال شما بعضی از شبکه ها را به درستی نمی گیرد، اتفاق عجیبی نیست بلکه نشانی از ایراد در بخش نرم افزار دستگاه است. بنابراین لازم است در فدم اول دستگاه خود را آپدیت کنید.  در قدم دوم در صورتیکه دسترسی به پروگرامر دارید ای-فلش را پروگرام کنید. ودر نهایت یک هیت کم رو برد و تیونر بگیرید و مدار دستگاه را با تینر فوری شستشو بدید و خشک کنید. با احتمال بسیار قوی گیرنده دیجیتال درست خواهد شد. در صورتیکه سوالی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان گارانتی تماس گرفته تا شما را راهنمایی بکنند.
 

کنترل گیرنده دیجیتال عمل نمی کند!


در صورتیکه کنترل گیرنده دیجیتال مشکل داشته باشد، یا کنترل دارای لحیم مرده است یا کریستال آن خراب شده است. البته بایستی قطعات دیگر را نیز بررسی کرد ولی عمدتا مشکل مربوط به موردی است که در بالا اشاره شده است.

مشکل در مدار برق گیرنده دیجیتال که هنگام کارکردن صدا کرده وقطع شد و دیگر روشن نشده است!


مشکل در مدار برق گیرنده دیجیتال در مورد اول توضیح داده شده است. لطفا به بالا مراجعه کنید.

تعمیر گیرنده دیجیتال دنای
تعمیر گیرنده دیجیتال دنای

تعمیرات تخصصی گیرنده دیجیتال دنای در سایت گارانتی صورت می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک ذیل کلیک کنید تا اطلاعات بیشتر را دریافت کنید.

تعمیر گیرنده دیجیتال دنای
تعمیر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن
تعمیر گیرنده ایکس ویژن

تعمیرات تخصصی گیرنده دیجیتال ایکس ویژن در گارانتی صورت می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک ذیل کلیک کنید.

تعمیر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1398/8/17

آخرین تغییرات :1402/1/16


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   29   پایین ترین امتیاز   0.00   امتیاز متوسط   3.3   بالاترین امتیاز   5.00